ارسال و دریافت اطلاعات از راه دور

ارسال و دریافت اطلاعات از راه دور

ارسال و دریافت اطلاعات از راه دور

0

رشد و پیشرفت در زمینه فناوری و استفاده از تکنولوژی در کار و صنعت باعث شده مانیتورینگ و ارسال و دریافت اطلاعات از راه دور به یک نیاز در صنعت تبدیل شود. دستگاه ها و تجهیزات اندازه گیری عموما نیاز هست تا بصورت لحظه ای و یا بصورت دوره ای قرائت شوند و اطلاعات جمع آوری شده توسط آن ها جهت دستیابی به هدف نصب آن ها که تهیه گزارش و نمودار وضعیت و یا حتی صدور قبض در برخی موارد می باشد تحقق پیدا کند.

برخی دستگاه ها و تجهیزات توانایی برقراری ارتباط از راه دور را دارند ولی در اکثر موارد این امکان برای آن ها فراهم نیست (مانند کنتورهای برق) و نیاز هست تا از طریق یک دستگاه دیگر (مودم/روتر/دیتالاگر و...) ارتباط را برقرار نمایند. این ارتباط معمولا از طریق یک سرور با یک نرم افزار برقرار می شود و اطلاعات مورد نیاز از دستگاه ها دریافت می شود و درصورت نیاز تنظیمات و یا دستوراتی از طریق نرم افزار برای آن ها ارسال می شود. این ارتباط می تواند به عنوان مثال از طریق شبکه داخلی یک کارخانه انجام شود (تجهیزات اندازه گیری و سرور در کارخانه قرار دارند) و یا از طریق اینترنت (راه دور) که در این صورت نیاز هست تا مودم قرائت کننده از طریق سیم کارت (GPRS) و یا کابل LAN به شبکه دارای اینترنت متصل باشد.
به عنوان نمونه مودم روتر صنعتی NR-100 می تواند ارتباط بین دستگاه ها و تجهیزاتی که قابلیت برقرار ارتباط از طریق RS-485 و RS-232 دارند را با سرور برقرار نماید.


ارسال و دریافت اطلاعات از راه دور


از مودم های مشابه نیز می توان به مودم ترنسپرنت TM-100 اشاره نمود که تبادل اطلاعات را با سرعت بالایی انجام می دهد. این محصول صرفا یک واسط بین نرم افزارهای مدیریت مرکزی (MDM/HES) و هر نوع تجهیز دارای پورت RS485 می باشد. به این صورت که فرامین ارسالی و دریافتی از نرم افزار و تجهیز بدون دخل و تصرف، انتقال داده می شود و بدین ترتیب ارسال و دریافت اطلاعات از راه دور انجام می شود.


ارسال و دریافت اطلاعات از راه دور


از نمونه محصولات دیگر نیز می توان دیتالاگر سیستم مانیتورینگ هواشناسی CMS-400 را نام برد. این محصول یک دیتالاگر است و از آن در سیستم های هواشناسی، هیدرولوژیکی، هیدرومتری و سیستم های اندازه گیری مؤلفه های محیطی استفاده می کنند. سیستم مذکور به منظور مانیتورینگ شرایط جوی مانند دما، رطوبت، فشار، سرعت، جهت وزش باد و... مطابق با استانداردهای جهانی طراحی گردیده است. امکان پیکربندی راحت، تعریف و ثبت اطلاعات حداکثر 20 سنسور و ارتقاء میزان حافظه از 2 تا 16 گیگ بدون تعویض سخت افزار از ویژگی های بارز این دستگاه می باشد. دیتالاگر اطلاعات جمع آوری شده را از طریق بستر GPRS و LAN برای سرور مرکزی ارسال می‌کند که از طریق نرم افزار تحت وب سامانه مانیتورینگ دما و رطوبت نیروگاه ها THM-100 که به همین منظور توسعه یافته است، قابل پایش می باشد.


ارسال و دریافت اطلاعات از راه دور


کنتور هوشمند آب مدل MWM-525 همانطور که از نام آن پیداست کنتور هوشمندی می باشد که به تنهایی قادر است از طریق سیم کارت همراه اول/ایرانسل با سرور ارتباط برقرار کرده و با نرم افزار قرائت از راه دور کنتورهای هوشمند آب تحت وب WMDM بتوان آن ها را قرائت نمود و همچنین تمام اطلاعت ذخیره شده در آن را دریافت نمود و همچنین تنظیمات و یا دستورات مورد نیاز را به آن ارسال نمود.


ارسال و دریافت اطلاعات از راه دور


لینک صفحه محصولات مرتبط:

سنجش افزار آسیا